Verifone betalingsterminaler
Brosjyrer
Mobile betalingsterminaler:
Brosjyre Carbon Mobil 5.pdf
Brosjyre Verifone-V400m.pdf
Stasjonære betalingsterminaler:
Brosjyre Verifone-P400.pdf
Brosjyre Verifone-V400c.pdf
Ubetjente betalingsterminaler:
Brosjyre Verifone UX700.pdf
Hva er en programvarelisens?
Alle betalingsterminaler fra Verifone leveres med paypoint programvare. Programvarelisens tilkommer for alle brukersteder med aktive betalingsterminaler fra Verifone.
Lisens for egeneid betalingsterminal
Brukersteder som eier sine betalingsterminaler (kjøp eller leasing) faktureres forskuddsvis pr. 12 måneder for programvarelisens, serviceavtale og tilleggstjenester.
Tilleggsbrukere på multiterminal
Når egeneid betalingsterminal er satt opp som multiterminal, faktureres hver enkelt bruker for programvarelisens. Tilleggsbrukere på en Alt-i-Ett-terminal faktureres ikke for programvarelisens, da lisens er inkludert i hovedbrukerens Alt-i-Ett-abonnement.
Hvordan komme inn i administrasjonsmenyen?
Slik kommer du inn i administrasjonsmenyen på integrerte betalingsterminaler:
VX820: grønn tast + 4 samtidig
VX520: Trykk først F1 etterfulgt av F4
Yomani/Yomani XR: Trykk først F1 etterfulgt av F3
Hvordan foretas bank-/kontobytte?
Bank-/kontobytte er en endring av oppgjørskonto på et BAX-nummer. Dette er mest aktuelt for brukersteder som skifter bankforbindelse og ønsker oppgjør for sine terminaler inn på ny konto.
Bestilling av bank-/kontobytte sendes skriftlig til salg@kontrollelektro.no og skal inneholde:
- Organisasjonsnummer
- BAX
- Ny oppgjørskonto
- Kontaktperson
- E-postadresse
- Telefonnummer
Kontaktperson bør være en person som har signaturrett eller prokura for deres foretak, da banken vil sende en oppgjørsavtale som må signeres av en person med signaturrett eller prokura.
OBS! Ved endring av organisasjonsnummer må eierskifte foretas. Ta kontakt med vår support på telefon 22 99 90 00 eller salg@kontrollelektro.no
Hvordan gjør jeg et eierskifte?
Eierskifte er en overføring av avtale mellom brukersteder som har forskjellig organisasjonsnummer. Ofte må det opprettes et nytt BAX-nummer til brukerstedet som skal overta avtalen.
Logistikk (etablering og lasting av BAX) faktureres nytt brukersted.
Programvarelisens til nytt brukersted aktiveres etter første kjøp på betalingsterminal etter bytte til ny BAX. Eventuelle tilleggstjenester og serviceavtale faktureres sammen med programvarelisensen, forskuddsvis pr. 12 mnd.
Eventuelt gjenstående forskuddsbetalt periode for tidligere eier av betalingsterminalen vil ikke bli kreditert.
Bestille eierskifte? Ta kontakt med vår supportavd. på telefon 22 99 90 00 eller salg@kontrollelektro.no.
Hvorfor får jeg reserveløsning på betalingsterminalen?
Reserveløsning vil oppstå dersom betalingsterminalen ikke har kontakt med datanettverket. Sjekk at nettverkskabel sitter i terminalen, og at bredbåndet er operativt.
For trådløse terminaler, sjekk at teleabonnement er operativt, eller dersom terminalen er tilkoblet via WiFi, sjekk at denne koblingen funger, og at bredbåndet er operativt.
Ved reserveløsning vil transaksjonene bli lagret i terminalen, og blir normalt overført med en gang terminalen er koblet på nett igjen. Reserveløsningskvitteringer må tas vare på, og er å betrakte som kontanter inntil avstemming av ditt oppgjør er utført.
Dersom reserveløsning vedvarer over lengre tid, anbefaler vi at du sjekker at du sjekker regler for bruk av reserveløsning i oppgjørsavtalen med din innløser.
Fungerer ApplePay og Google Pay?
Alle Verifone betalingsterminaler hvor kontaktløs betaling er aktivert, vil kunne motta betaling med ApplePay og Google Pay.
Hvordan aktivere tips og tipsgrense?
For å aktivere tipsfunksjonaliteten i betalingsterminalen, må du inn i administrasjonsmenyen. På frittstående terminaler trykker du deg inn i menyen. På integrerte terminaler gjør du følgende:
VX520: Trykk først F1 etterfulgt av F4
Yomani/Yomani XR: Trykk først F1 etterfulgt av F3
Når du er inne i administrasjonmenyen, gjør du følgende:
5. administrer – 5. endre parametere – 2. transaksjon – 2. tips -1. aktiver
Tipsgrensene er satt til følgende:
For beløp opp til kl. 800,- kan totalbeløpet justeres av kunden med maksimalt kr. 200,-. For øvrige beløp er maksimalt 25 % justering mulig.
Hva gjør jeg hvis terminalen ikke virker?
Har du en mobil betalingsterminal, sett den i laderen, eller koble til lader. Sjekk også at det er strøm i stikkkontakten.
Har du en stasjonær betalingsterminal, sjekk at støpselet sitter i stikkontakten, og om det er strøm i denne, samt at alle kabler sitter i terminalen.
Hvis terminalen din fortsatt ikke fungerer, ta kontakt med vår supportavdeling på telefon 22 99 90 00.
Hvordan restarte og slå av betalingsterminalen?
For å restarte betalingsterminalen, går du til Menyvalg 5 Administrer, 4 Slett og restart og 1 Restart terminal.
For å skru av betalingsterminaler som ikke er tilkoblet strøm, holder du den røde knappen inne i fem sekunder. Er terminalen tilkoblet strøm, må den kobles fra.
Hvorfor skriver terminalen ut blanke kvitteringer?
Verifone betalingsterminaler har termoskriver. Sjekk at du har termorull i skriveren, og at den sitter riktig vei.
Har du ikke riktig rull, kan dette bestilles hos oss. Send bestilling på salg@kontrollelektro.no. BAX-nummer, terminaltype og leveringsadresse må oppgis.