Fordelene med digital signage

Du er her:
< Alle tema

Å kunne kommunisere ut din bedrifts budskap effektivt, til rett tid og på rett sted er avgjørende for å engasjere kundene dine. Om det er i en butikk, i et kjøpesenter, på en restaurant eller på en flyplass, så gjør digitale signage det mulig å skape mer engasjement.

Digital signage har mange flere fordeler for din bedrift enn statiske skilt.

Reduserer ventetid
Gjør kundeopplevelsen bedre. Underhold dine kunder og gjør kundeopplevelsen bedre mens de for eksempel venter i kø. Med digital signage vil ventetiden oppleves kortere og du minimerer frustrasjonen

Endre innhold og tekst når du vil – enkelt
I motsetning til trykte medier, der publiseringsprosessen kan ta opptil flere uker, kan digital signage oppdateres når du vil (innebygd i skyen). Du kan enkelt endre innholdet på skjermene, du kan for eksempel vise været (med våre widgets), vise nyheter, t-bane/tog eller busstider eller andre aktuelle emner. Du vil alltid kunne vise relevant informasjon for din målgruppe.

Kostnadsbesparende og du reduserer papirbruk
Digital signage er mer kostnadseffektivt enn plakater. Skjermpublisering er også mer dynamisk, du kan kjøre tidsriktige kampanjer som også er målrettet mot en spesifikk gruppe f.eks. en lokal gruppe mennesker.

Økt salg
En effektiv måte å øke salget på er å sørge for at ditt innhold blir brukt til rett tid og på rett sted. Målrettet innhold gir økt salg og kan være en verdifull investering for din bedrift.

Oppfordrer til engasjement
Digital signage er et kraftig verktøy for å samhandle med dine kunder. Dette gjelder spesielt touch-skjermer som oppfordrer kundene til handling, for eksempel som å laste ned et tilbud eller registrere seg for e-post eller nyhetsbrev. Du kan også bruke QR-koder for å veilede kunden til ditt nettsted.

Samkjør med markedsføringen på nett
En annen fordel med digital signage er at du kan komplimentere dine eksisterende markedsføring på nettet med samsvarende innhold og kampanjer som er målrettet mot et spesifikt publikum eller vises på spesifikke lokasjoner. Dette er også et praktisk verktøy der du enkelt kan gjenbruke ditt innhold.

A/B testing og tidsbesparing
Med Digital signage kan du raskt oppdatere og publisere nytt innhold på skjermene. Dette gjør at du sparer deg for tidkrevende testing med print og du finner enkelt ut hvilket markedsføringstiltak som fungerer best. Med testing over en satt periode, vil du kunne få et nøyaktig bilde på hva din målgruppe trigges av.

Bruk av levende bilder
Ved bruk av levende bilder kan skjermene engasjere og trekke til seg publikum. I motsetning til en printsannonser, som også har en begrenset levetid, er levende bilder på skjerm noe som alle tiltrekkes av – du vil kunne skape oppmerksomhet og levere mer minneverdige opplevelser.

Innholdsfortegnelse